HOME HOTELURI MOTELURI PENSIUNI / VILE AGENTII TURISTICE STATIUNI BALNEARE CAMPINGURI RESTAURANTE
ARGES
HARTI
TRANSPORTURI
OBIECTIVE TURISTICE
REZERVATII NATURALE
PROGRAME CULTURALE
GALERIE FOTO

Masivul Iezer

Existenta In aceasta zona a culoarului Rucar - Bran, deschis lntre masivele Piatra Craiului si Leaota, a influentat foarte mult dezvoltarea economica a orasului Campulung Muscel si a imprejurimilor sale. Orasul s-a dezvoltat In lungul vaii Raului Targului, dar si pe terase mai lnalte ale depresiunii. Un sistem lntreg de drumuri leaga satele mai apropiate sau mai lndepartate de oras, cum ar fi: Leresti, Valea Mare - Pravat, Voinesti, Bughea de Jos, Bughea de Sus, Schitu Golesti, Matau si Valea Romanestilor. Situat la 54 Km de Pitesti si 87 km de Brasov, pe Drumul National 73, orasul Campulung si lmprejurimile sale au fost lntotdeauna 0 legatura activa a Tarii Romanesti cu Transilvania.

Masivul Iezer Masivul Iezer Masivul Iezer Masivul Iezer

Castrul roman Jidova - Campulung Muscel

Jidova (sau Jidova, Sidova) a fost un castru roman din linia fortificata Limes Transalutanus, ale carui ruine se afla pe teritoriul fostului sat Apa Sarata, In prezent lnglobat In orasul Campulung. Castrul este considerat ca fiind cel mai important fort de aparare de pe Limes Transalutanus, avand rolul de a controla drumul ce trecea prin Pasul Bran. A fost construit In timpullmparatilor Commodus si Septimius Severus, fiind singurul castru de piatra de pe Limes Transalutanus. Cercetarile arheologice au lnceput din anul 1962. S-au descoperit 0 parte a construqiilor din interiorul castrului si zidul de incinta. Zidurile au fost consolidate iar zidul de incinta de pe latura de sud a fost supralnaltat refacandu-se turnul de curtina. De asemenea a fost reconstituit hypocaustum-ului din praetorium.

Castrul roman Jidova

Cetatea Poienari

Se afla pe cursul superior al râului Arges, lânga actualul sat Capatâni. Cetatea dateaza din secolele XIII si XV Fortificatia alungita, cu ziduri groase de 2-3 metri si 5 turnuri de aparare a avut parte de un singur asediu cel al turcilor din vara lui 1462. Constructia a fost ridicata direct pe stânca. Turnurile erau acoperite cu sindrila, interioarele sunt pardosite cu caramizi dreptunghiulare. A fost propietatea familiei Vlad Dracul.Legenda spune ca Vlad Tepes ajungând la cârma tarii în anul 1459 a arestat toate familiile de boieri care au participat la asasinatul tatalui - pe unii dintre ei i-a tras în teapa, iar pe altii i-a obligat sa mearga pe jos din capitala de atunci, Târgoviste pâna la Poenari, si sa construiasca o fortareata pe ruinele vechiului avanpost. O alta legenda leaga zidirea cetatii de legendarul domn Negru Voda, caruia ii sunt atribuite si cele doua semne din apropierea vârfului de stânca - urme lasate parca de niste încaltari uriase.

Cetatea Poienari Cetatea Poienari Cetatea Poienari Cetatea Poienari

Valea lui Stan

Valea este alcatuita dintr-o vale calma care surprinde cu cascade inalte de cca 2 m, De aici drumul se face cand pe o parte cand pe alta a paraului, avansarea se face pe scari metalice. Scarile unesc versantii paraului tumultos. Cheile cuprind numeroase cascade inalte de pana la 30 m , si numeroase acumulari de ape. Drumul prin chei duce pana la lacul Vidraru. Pentru a ajunge la Poiana lui Stan , trebuie mers dinspre Curtea de Arges Spre Vidraru, si undeva la 4-5 km de Capataneni intr-o curba se face intrarea pe traseu , langa o troita. Drumul dureaza cca 4 ore pana intr-o superba poienita. De acolo pe un drum forestier se ajunge la barajul Vidraru.

Valea Lui Stan Valea Lui Stan

Barajul Vidraru

Lacul Vidraru ocupa o suprafata de cca 10 km si a fost construit pe raul Arges in 1965. Barajul are o inaltime de 166 m, si o lungime de 307 m, grosimea barajului la baza este de 25 m , iar la coronament de 6 m. Pe linia barajului se afla monumental electricitatii , un prometeu imens , construit de Constantin Popovici. Barajul este urmarit de drumul DN7c spre judetul Sibiu. La barajul de la Vidraru se ajunge pe DN7c dinspre Curtea de Arges inspre Sibiu. Barajul se afla pe Transfagarasan pe drumul aflat la cea mai mare inaltime din tara.

Simbolul electricitatii Barajul Vidraru Lacul de la Vidraru Lacul de la Vidraru

Tunelul Transfagarasan

Tunelul Transfagarasan strabate muntele Fagaras la înaltimea de 2020-2045 m. A fost construit între 1969 - 1974 în scopuri militare are înaltime de 4,40 m, latimea de 6 m si are si un trotuar de 1 m pentru pietoni. Nu are lumina iar aerisirea este artificiala. Aerisirea se realizaza natural datorita curentilor puternici de aer ce strabat tunelul.

Traseul Transfagarasan Traseul Transfagarasan Traseul Transfagarasan Traseul Transfagarasan

Cascada Capra

Cascada Capra, sau Cascada Iezerului, se afla pe versantul sudic al muntilor Fagaras la altitudinea de 1690 m pe teritoriul judetului Arges aproape de Balea Lac. Distanta pana la Bâlea Lac este de 5 km. Apa cascadei provine din Lacul Capra care se fla la o inlatime de 2241 m. Are o cadere de peste 40 m.

Cascada Capra Cascada Capra Cascada Capra Cascada Capra

Barajul Rausor

Situat pe drumul ce duce la Cabana Voina plecand din Campulung muscel catre Leresti si apoi urcand catre Cabana Voina. La jumatate de drum si iveste barajul de la Rausor. Barajul are volumul lacului de 68 mil.mc., inaltimea barajului este de 120 m, lungimea coronament 360m , latimea la baza 460m. Volumul barajului este de 3.9 mil. mc.

Barajul Rausor Barajul Rausor Barajul Rausor Barajul Rausor

Cheile Dambovicioarei

Situata in partea sudica a masivului Piatra Craiului, zona Rucar-Dambovicioara se caracterizeaza printr-un relief carstic variat, spectaculos. Raurile care coboara din Muntii Fagaras , Piatra Craiului si Leaota au sapat in calcarele de aici vai inguste si adanci, Dand nastere, pe un teritoriu relativ restrans, celui mai mare complex de chei aflate la noi in tara. O asemenea roca, extinsa in roca, a permis dezvoltarea tuturor formelor de eroziune, subterane si de suprafata.Foarte vrecvente sunt pesterile cu dimensiuni mici si mijlocii.

Cheile Damboviciorei Cheile Damboviciorei Cheile Damboviciorei Cheile Damboviciorei

Pestera Dambovicioarei

Situata in partea nordica a satului cu acelasi nume - la circa 1 km - este lesne accesibila turistilor, amplasata chiar in apropierea soselei care strabate cheile Dambovicioarei. Lunga de peste 250m, aceasta pestera are aspectul unei galerii putin ramificate, traseul sau fiind usor ascendent; Ea poate fi strabatuta usor avand plafonul mai inalt decat statura omului (cca 2 m). interiorul ofera conditii optime de vizitare- simti aici un usor curent de aer care demonstreaza existenta a inca unei comunicari cu exteriorul. Golul subteran s-a format prin eroziunea calcarelor de catre apele raului "Pestera" care acum isi poarta undele in apropiere, pe langa intrare.

Pestera Dambovicioarei Pestera Dambovicioarei Pestera Dambovicioarei Pestera Dambovicioarei

Pestera Ursilor

Este situata la cca 2-3 km de Podul Dambovicioarei pe drumul ce duce la Barajul Pecineagu.

Pestera Ursilor Pestera Ursilor Pestera Ursilor Pestera Ursilor

Barajul Pecineagu

Este situat la cca 30 km de Podul Dambovicioarei, pe raul Dambovita, intr-o depresiune intre muntii Piatra Craiului si muntii Iezer-Papusa. Barajul are o inaltime de 107m. Barajul este folosit pentru producerea de energie hidroelectrica.

Barajul Pecineagu Barajul Pecineagu Barajul Pecineagu Barajul Pecineagu